Are you sure you want to perform this action?
Ogólne warunki
REGULAMIN PINECA.PL
(data ostatniej aktualizacji 10.05.2025 r.)
Niniejszy Regulamin (”Regulamin”) określa warunki świadczenia usług oraz zawiereania umów sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej www.pineca.pl (”strona internetowa” lub ”sklep internetowy”) pomiędzy PINECA PL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. gen. Władysława Andersa 3, piętro 11, 61-894 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001151453, NIP: 7831921427, REGON: 540740983, kapitał zakładowy: 100 000,00 zł, zwaną dalej "Pineca PL" lub ”Sprzedawcą” - a klientem, o którym mowa w § 1 i 2 Regulaminu - zwanym dalej "Klientem" lub ”Kupującym”.
Strona internetowa jest zarządzana i prowadzona przez Pineca PL.
***
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1 Zakres i definicje
(1) Niniejszy Regulamin stosuje się do umów zawieranych na odległość pomiędzy Pineca PL a Klientem i ma zastosowanie w wersji obowiązującej w chwili składania zamówienia. Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, składania zamówień, zawierania umów sprzedaży, a także prawa i obowiązki stron umowy. Odmienne postanowienia umowne mają moc wiążącą wyłącznie w przypadku, gdy zostały uprzednio i wyraźnie zaakceptowane przez Pineca PL.
Regulamin może być przez Klienta pozyskany, odtworzony oraz utrwalony poprzez jego pobranie ze strony internetowej [link]. Na wyraźne żądanie Klienta przesłane na adres e-mail: [email protected], Regulamin może zostać przesłany w wersji elektronicznej (PDF) lub papierowej.
(2) Klient będący osobą fizyczną jest uznawany za konsumenta, tak dalece jeżeli zamówione przez niego produkty lub usługi są niezwiązane bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Za konsumenta uważa się również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmicotu wykonywanej działalności gospodarczej. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
§ 2 Zawarcie umowy
(1) W celu zawarcia umowy z Pineca PL należy złożyć zamówienie poprzez stronę internetową. Na stronie internetowej nie zakłada się kont użytkownika. Zamówienia składane są bezpośrednio poprzez stronę internetową, korzystając z dostępnej funkcji składania zamówienia.
Klient może wybierać produkty z oferty Sprzedawcy - w szczególności domki ogrodowe, domki z bali, garaże drewniane i związane z nimi akcesoria (”produkty”) - i gromadzić je w wirtualnym koszyku, klikając przycisk "Dodaj do koszyka". Klikając przycisk "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty", Klient składa wiążącą ofertę zakupu towarów znajdujących się w koszyku.
Przed złożeniem zamówienia Klient może w każdej chwili przejrzeć i zmienić dane (np. korzystając z przycisku wstecz lub anulując proces zamówienia i edytując poprzednie wpisy). Oferta może jednak zostać złożona i przesłana tylko wtedy, gdy Klient zaakceptuje niniejszy Regulamin, klikając przycisk "Zaakceptuj Regulamin" i włączając je do oferty.
(2) Następnie Pineca PL wysyła Klientowi automatyczne potwierdzenie odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej, które ponownie wyświetla zamówienie Klienta i może zostać wydrukowane przez Klienta za pomocą funkcji "Drukuj". Automatyczne potwierdzenie odbioru dokumentuje wyłącznie, że zamówienie Klienta zostało otrzymane przez Pineca PL i nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty, ani zawarcia umowy.
Umowa zostaje zawarta z chwilą złożenia przez Pineca PL oświadczenia o przyjęciu zamówienia do realizacji, przesyłanego Klientowi w formie odrębnej wiadomości e-mail (tzw. potwierdzenie zamówienia). Treść umowy, obejmująca złożone zamówienie, Regulamin oraz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, zostaje przekazana Klientowi na trwałym nośniku (w formie wiadomości e-mail lub wydruku papierowego) – najpóźniej w momencie dostarczenia towaru (potwierdzenie zawarcia umowy). Treść umowy jest przechowywana przez Pineca PL zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
(3) Umowę zawiera się w języku polskim i stosuje się do niej prawo polskie. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z realizacją umowy. Szczegółowe informacje wskazano w „Polityce prywatności”
§ 3 Produkty – główne cechy świadczenia
Informacje zamieszczone na stronie internetowej Pineca PL, w tym opisy produktów i ich wizualizacje, mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Informacje o właściwościach produktów są udostępniane Klientowi w trakcie procesu składania zamówienia, w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi przed zawarciem umowy.
Ze względu na właściwości drewna jako materiału naturalnego, gotowe produkty mogą nieznacznie różnić się kolorem, strukturą lub kształtem w stosunku do przedstawionych zdjęć poglądowych. Drewno może również zawierać naturalne pęknięcia, sęki, niewielkie wgniecenia lub wykazywać zmiany kształtu wynikające z absorpcji wilgoci. Tego rodzaju cechy są typowe dla produktów z drewna i nie wpływają na ich właściwości użytkowe oraz nie przesądzają o braku zgodności towaru z umową i istnieniu wady.
Produkty oferowane w naszym sklepie pochodzą od różnych producentów, dlatego mogą występować niewielkie różnice między rzeczywistym wyglądem towaru a jego opisem lub zdjęciem. Zastrzegamy sobie prawo do modyfikowania specyfikacji produktów oraz do ich wycofania z oferty bez uprzedzenia.
Produkty oferowane w naszym sklepie, w tym te mogące być dostosowane do pełnienia funkcji mieszkalnej, w zależności od planowanego sposobu ich wykorzystania, mogą wymagać dostosowania do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności przepisów budowlanych oraz lokalnych regulacji administracyjnych. Sprzedawca może naliczyć za taką usługę dodatkową opłatę.
Użytkowanie obiektów w celach mieszkalnych jest dopuszczalne wyłącznie po spełnieniu wymaganych warunków technicznych oraz formalnych, wynikających z przepisów prawa obowiązujących w miejscu ich budowy. Zalecamy konsultację z uprawnionym specjalistą (np. architektem, projektantem) przed zawarciem Umowy. Produkty oznaczone etykietą WT2021 są tak zaprojektowane by spełniać wymogi polskiego prawa budowlanego.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność produktów z przepisami prawa w Polsce ani za skutki ich niewłaściwego wykorzystania. Należy pamiętać, że obliczenia statyczne są zazwyczaj
częścią wniosku o pozwolenie na budowę. Obliczenia te są specyficzne dla danej działki budowlanej i są zawsze wykonywane indywidualnie za dodatkową opłatą.
§ 4 Dostawa, dostępność produktu
(1) Dostawa odbywa się w systemie ”curbside” tzn. z odbiorem na zewnątrz, w najbliższym publicznym miejscu dostępnym dla adresu dostawy, chyba że uzgodniono inaczej. Droga dojazdowa musi być dostępna dla 40- tonowej ciężarówki (długość: 18,50 m, szerokość: 2,70 m, wysokość: 4,00 m) i wystarczająco szeroka do rozładunku z ulicy.
(2) Dostawa odbywa się bezpośrednio z fabryki Sprzedawcy. Ciężarówki dostawcze nie są wyposażone w wózek widłowy. Czynności rozładunku pozostają obowiązkiem Klienta jako odbiorcy i nie są zapewniane przez Pineca PL.
(3) Terminy dostaw określone przez Pineca PL dla produktów standardowych liczone są od momentu potwierdzenia zamówienia, które wymaga uprzedniej (częściowej) zapłaty ceny zakupu, jak wskazano w § 7. Czas dostawy produktów wykonywanych na zamówienie liczony jest od momentu ukończenia rysunków technicznych. Jeśli produkt w naszym sklepie internetowym jest oznaczony jako "szybka dostawa", czas dostawy wynosi 1-2 tygodni. Jeśli dla produktu nie określono czasu dostawy lub określono inny czas dostawy, domyślnie wynosi on 6-10 tygodni. W przypadku produktów na zamówienie czas dostawy wynosi 8-12 tygodni. Podane czasy dostawy są szacunkowe i nie stanowią podstawy do żądania odszkodowania ani rozwiązania umowy, niezależnie czy opóźnienie powstało z winy Sprzedawcy czy nie. Po upływie 90 dni od szacunkowego terminu dostawy Klient może wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę i w razie jego bezskutecznego upływu – odstąpić od umowy.
(4) Jeśli produkt oznaczony jako "szybka dostawa" omyłkowo nie będzie dostępny w magazynie w ciągu 1-2 tygodni, Pineca PL niezwłocznie poinformuje o tym Klienta w potwierdzeniu zamówienia. Jeśli produkt jest trwale niedostępny, Pineca PL nie wystawi oświadczenia o przyjęciu zamówienia. W takim przypadku umowa nie zostaje zawarta.
(5) Jeśli produkt zamówiony przez Klienta jest tylko tymczasowo niedostępny, Pineca PL niezwłocznie powiadomi o tym Klienta w potwierdzeniu zamówienia. Jeśli opóźnienie w dostawie przekroczy dwa tygodnie, Klient ma prawo odstąpić od umowy. Ustawowe prawo Klienta do odstąpienia od umowy nie doznaje usczerbku w związku z zapisami Regulaminu. W takim przypadku Pineca PL również zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy. Wszelkie płatności dokonane w takim przypadku przez Klienta zostaną niezwłocznie zwrócone.
(6) Zmiany w pierwotnym zamówieniu mogą prowadzić do opóźnień w dostawie. O ile nie uzgodniono inaczej, czas dostawy opisany w § 4 pkt 3 lub 4 biegnie od nowa.
(7) Należy pamiętać, że lokalne święta mogą mieć wpływ na czas dostawy. Szczególnie w okresie od 20 do 31 grudnia mogą wystąpić opóźnienia z powodu zwiększonego zapotrzebowania na transport. Są to okoliczności niezależne od Pineca PL.
§ 5 Zastrzeżenie własności
Do momentu otrzymania pełnej zapłaty, dostarczony towar pozostaje własnością Pineca PL.
§ 6 Ceny i koszty wysyłki
(1) Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Pineca PL zawierają obowiązujący podatek VAT. Pineca PL zastrzega sobie prawo do zmiany cen w dowolnym momencie.
(2) Potwierdzone zamówienia są automatycznie umieszczane w kolejce produkcyjnej. Klient ma prawo do odroczenia rozpoczęcia produkcji w terminie do 3 tygodni od daty złożenia zamówienia, jeżeli zamierza opóźnić termin dostawy produktu. Cena sprzedaży obowiązuje wyłącznie przez pierwsze 3 tygodnie od momentu złożenia zamówienia. Po tym czasie Sprzedawca może przedstawić nową propozycję cenową i zmienione warunki umowne, w szczególności uwzględniające aktualne koszty produkcji. Klient może zaakceptować nową cenę i warunki umowne oraz pokryć różnicę między ceną pierwotną, a nową ceną lub zrezygnować z realizacji zamówienia i od umowy odstąpić.
Jeżeli Klient nie zgłosi odroczenia w terminie do 3 tygodni od daty złożenia zamówienia, produkcja zostanie uruchomiona zgodnie z harmonogramem, a dostawa nastąpi w standardowym terminie. Po wyprodukowaniu towaru Klient ma możliwość samodzielnego przechowywania produktu lub skorzystania z naszej usługi magazynowania. Pierwszy miesiąc przechowywania po dostawie jest bezpłatny. Po upływie tego okresu naliczana będzie opłata w wysokości 3% wartości zamówienia za każdy rozpoczęty miesiąc przechowywania, jednakże przechowywanie produktu przez okres przekraczający jeden miesiąc nie jest zalecane, gdyż może prowadzić do obniżenia jego jakości, za co Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
Opłaty z tytułu przechowywania naliczane są w cyklu miesięcznym i podlegają płatności w terminie 14 dni od zakończenia każdego miesiąca przechowywania. Jeśli Klient odmówi zapłaty, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy. W przypadku zamówienia niestandardowego Sprzedawca może zatrzymać do 30% ceny uiszczonej z góry. Maksymalny czas trwania usługi przechowywania wynosi 6 miesięcy. Jeśli Klient nie odbierze towaru w ciągu 6 miesięcy - nawet jeśli opłaty za przechowywanie zostały uiszczone - Pineca PL ma prawo do jednostronnego odstąpienia od umowy, a w przypadku wykonania produktu na zamówienie ma prawo zatrzymać do 30% ceny uiszczonej z góry.
(3) Koszty dostawy są każdorazowo wskazywane Klientowi w formularzu zamówienia przed jego zatwierdzeniem. O ile nie uzgodniono inaczej, Pineca PL oferuje bezpłatną dostawę standardową do województw: lubelskiego, mazowieckiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. W przypadku dostawy do pozostałych województw Polski koszty transportu zostaną wskazane Klientowi przed zamówieniem i doliczone do ceny.
(4) Towary są wysyłane przez Pineca PL 40-tonową ciężarówką lub pocztą w przypadku paczek.
(5) W przypadku anulowania zamówienia Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
§ 7 Warunki płatności
(1) Klient może dokonać płatności kartą kredytową lub przelewem bankowym.
(2) Klient może w dowolnym momencie zmienić metodę płatności zapisaną na jego koncie użytkownika.
(3) Uzgodniona cena sprzedaży jest wymagalna natychmiast po zawarciu umowy.
Całkowita cena zamówienia musi zostać uiszczona przed dostawą, przelewem bankowym lub kartą kredytową, nie później niż na 7 dni przed planowaną datą dostawy. W przypadku braku terminowej płatności, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji umowy. Klient zobowiązany jest do przesłania Sprzedawcy potwierdzenia dokonania płatności. Niezależnie od wybranej formy płatności, uznaje się ją za zrealizowaną dopiero po zaksięgowaniu pełnej kwoty należności na rachunku Sprzedawcy.
Jeżeli termin płatności został określony w harmonogramie i nie zostanie przez Klienta dotrzymany, Klient pozostaje w opóźnieniu w zapłacie. W takim przypadku zobowiązany jest do zapłaty odsetek ustawowych za opóźnienie: w wysokości 5 punktów procentowych powyżej obowiązującej stopy bazowej – w przypadku konsumentów, lub 9 punktów procentowych powyżej stopy bazowej – w przypadku przedsiębiorców.
(4) Zobowiązanie Klienta do zapłaty odsetek za opóźnienie nie wyłącza prawa Pineca PL do dochodzenia dalszego odszkodowania wynikającego z poniesionej szkody w związku z opóźnieniem w płatności.
§ 8 OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIA USŁUG INSTALACJI
(1) Definicje
1.1. Ogólne Warunki - niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług Instalacyjnych wraz ze wszystkimi załącznikami oraz wszelkimi zmianami lub uzupełnieniami do tych dokumentów, uzgodnionymi na piśmie przez strony tj. Klienta i Wykonawcę.
1.2. Klient - odbiorca niniejszych Ogólnych Warunków za pośrednictwem poczty elektronicznej (osoba prawna lub fizyczna).
1.3. Wykonawca - PINECA PL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. gen. Władysława Andersa 3, piętro 11, 61-894 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001151453, NIP: 7831921427, REGON: 540740983, kapitał zakładowy: 100 000,00 zł.
1.4. Praca - wszystkie materiały i usługi instalacyjne dostarczone przez Wykonawcę zgodnie ze zleceniem instalacji dostarczonym online lub pocztą elektroniczną.
1.5. Zlecenie instalacji - kompleksowa lista materiałów, sprzętu i/lub usług instalacyjnych, wraz z cenami, uznawana za pracę.
1.6. Cena - całkowita kwota do zapłaty przez Klienta za pracę, powiększona stawkę podatku VAT i wszelkich innych podatków lub opłat obowiązujących w kraju, w którym praca jest wykonywana.
1.7. Data ukończenia - data lub termin, w którym praca zostaje uznana za praktycznie ukończoną zgodnie z Ogólnymi warunkami i ustaleniami oraz, w stosownych przypadkach, przedłużona zgodnie z Ogólnymi warunkami i ustaleniami oraz zaakceptowana przez Klienta.
1.8. Data rozpoczęcia - szacowana data rozpoczęcia prac.
1.9. Produkt - produkt zamówiony przez Klienta w sklepie internetowym Wykonawcy, dla którego świadczone będą usługi montażu zgodnie z niniejszymi Ogólnymi warunkami i ustaleniami.
1.10. Lokalizacja - miejsce, w którym będą wykonywane prace, w tym przyległe obszary wymagane do rozładunku, przechowywania i transportu wewnętrznego produktów, materiałów i sprzętu.
1.11. Zespół - personel Wykonawcy w tym także podwykonawcy, który będzie wykonywał prace na miejscu.
(2) Zastosowanie
2.1. Niniejsze Ogólne Warunki wchodzą w życie z chwilą ich akceptacji przez Klienta, wyrażonej poprzez odpowiedź na wiadomość e-mail Wykonawcy zawierającą treść niniejszych warunków.
(3) Zakres prac i ogólne obowiązki Wykonawcy
3.1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac w zakresie określonym w zleceniu instalacji, zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami. Prace będą realizowane w terminach wskazanych w punkcie 5 niniejszych Warunków, które mogą ulec przedłużeniu zgodnie z postanowieniami Ogólnych Warunków. Wykonawca zobowiązuje się również do wypełnienia wszelkich pozostałych zobowiązań wynikających z niniejszych Ogólnych Warunków.
3.2. Wszelkie dodatkowe usługi wymagane przez Klienta muszą zostać zamówione w formie odrębnego zamówienia, złożonego za pośrednictwem formularza online lub wiadomości e-mail.
(4) Warunki płatności
4.1. Sposób płatności ceny, kwota do zapłaty oraz termin płatności każdej kwoty są następujące:
4.1.1. Aby zapewnić terminową realizację projektu, należy wpłacić zaliczkę w wysokości 20% ceny.
4.1.2. W przypadku usług instalacyjnych o wartości do 7 000 EUR, Sprzedawca ma prawo żądać zaliczki w wysokości 20% całkowitej wartości usługi. Pozostała kwota w wysokości 80% musi zostać uiszczona najpóźniej przed przybyciem zespołu instalacyjnego.
4.1.3. W przypadku usług instalacyjnych o wartości od 7 001 EUR do 10 000 EUR obowiązuje zaliczka w wysokości 20% całkowitej wartości usługi. Kolejne 60% płatne jest w dniu rozpoczęcia prac instalacyjnych, a pozostałe 20% – na 1 do 2 dni przed planowanym zakończeniem prac.
4.1.4 W przypadku usług instalacyjnych o wartości 10 001 EUR i wyższej obowiązuje następujący harmonogram płatności:
– 20% wartości usługi jako zaliczka,
– 50% w dniu rozpoczęcia prac instalacyjnych,
– 20% po zakończeniu montażu więźby dachowej,
– pozostałe 10% najpóźniej 1–2 dni przed planowanym zakończeniem prac.
Powyższy podział płatności ma na celu zapewnienie przejrzystości oraz uporządkowanego przebiegu rozliczeń, dostosowanego do zakresu świadczonych usług instalacyjnych.
4.2. Zaliczki oraz pozostałe należności mogą zostać uregulowane przelewem bankowym lub płatnością kartą kredytową.
4.3. Wykonawca ma prawo wstrzymać rozpoczęcie prac, jeżeli zaliczka nie została uiszczona w wymaganym terminie lub nie została zapłacona w pełnej wysokości.
4.4. W przypadku braku zapłaty pozostałej kwoty zgodnie z postanowieniami punktów 4.1.2–4.1.4, Zespół instalacyjny ma prawo zawiesić wszelkie prace oraz opuścić plac budowy do czasu uregulowania pełnej należności.
4.5. Zgodnie z postanowieniami punktu 4.4, w przypadku konieczności ponownego przyjazdu zespołu instalacyjnego na miejsce i wznowienia prac z powodu uprzedniego zawieszenia ich realizacji z przyczyn leżących po stronie Klienta, Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wykonawcy kwoty 1 400 EUR tytułem kary umownej. Powyższe nie wyłącza prawa Pineca PL do dochodzenia dalszego odszkodowania wynikającego z poniesionej szkody.
(5) Data Rozpoczęcia, Data Zakończenia, Okres Przedłużenia
5.1. Data rozpoczęcia zostanie ustalona przez Kierownika Sprzedaży Wykonawcy zgodnie z poniższymi wytycznymi:
5.1.1. O ile Wykonawca nie wskaże inaczej, oczekiwana data rozpoczęcia prac powinna przypadać w terminie do 10 (dziesięciu) dni kalendarzowych od daty dostarczenia produktu. Ze względu na możliwe obciążenie pracą, W uzasadnionych przypadkach niezależnych od Wykonawcy, termin rozpoczęcia prac może ulec wydłużeniu o maksymalnie 25 dni kalendarzowych, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany. Klient zachowuje prawo do odstąpienia od umowy, jeśli opóźnienie przekroczy 30 dni od upływu wydłużonego terminu i uniemożliwi realizację zamówienia w rozsądnym terminie.
Powyższe terminy nie mają zastosowania do okresu od 1 do 31 sierpnia oraz od 15 grudnia do 15 stycznia (tzw. okres świąteczny), który nie jest uwzględniany przy kalkulacji terminów rozpoczęcia prac; w tych okresach zastrzega się również możliwość dodatkowego wydłużenia terminu.
5.1.2. Jeśli Klient jest zobowiązany do położenia fundamentu w miejscu instalacji produktu (montażu), przewidywana data rozpoczęcia nastąpi w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od przesłania przez klienta Wykonawcy zdjęć miejsca instalacji, fundamentu i lokalizacji produktu. Ze względu na możliwe obciążenie Wykonawcy pracą, Wykonawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego przedłużenia daty rozpoczęcia o maksymalnie 25 (dwadzieścia pięć) dni kalendarzowych.
5.2. Klient powinien zostać poinformowany z 2-dniowym wyprzedzeniem przez Kierownika Sprzedaży Wykonawcy o dokładnej dacie rozpoczęcia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5.3. W przypadku, gdy Klient odmówi przyjęcia zespołu na miejscu dostawy lub gdy miejsce dostawy nie jest przygotowane do wykonania prac (zob. punkt 5.1.2, 6.1), kolejna oferowana data rozpoczęcia nie może być wcześniejsza niż 15 (piętnaście) dni roboczych od pierwszego dnia roboczego.
5.4. Data zakończenia prac ustalana jest przez Wykonawcę na wniosek Klienta. Data ta ma charakter orientacyjny, a ostateczna data zakończenia zostanie określona przez Wykonawcę – w formie pisemnej lub ustnej. Niezależnie od powyższego, Zespół instalacyjny zobowiązany jest do realizacji prac w sposób możliwie najbardziej efektywny. Wykonawcy przysługuje prawo do rozsądnego przedłużenia daty zakończenia prac, w szczególności w przypadku:
5.4.1. wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności związanych z budową;
5.4.2. niewywiązywania się Klienta z obowiązków wynikających z niniejszych Ogólnych Warunków, niezależnie od przyczyny uchybienia;
5.4.3. działań lub zaniechań osób trzecich działających po stronie Klienta;
5.4.4. napotkania przez Wykonawcę warunków fizycznych lub przeszkód na miejscu montażu;
5.4.5. dokonania przez Klienta jakichkolwiek zmian w zakresie zleconych prac;
5.4.6. skorzystania przez Wykonawcę z prawa do zawieszenia prac;
5.4.7. zaistnienia okoliczności uznanych za siłę wyższą.
5.5. Aby skorzystać z prawa do przedłużenia daty zakończenia prac, Wykonawca powiadomi Klienta o przedłużeniu. Powiadomienie będzie określać powody przedłużenia oraz, w miarę możliwości, czas trwania przedłużenia.
(6) Prace na miejscu montażu (w Lokalizacji)
6.1. Klient zostanie z odpowiednim wyprzedzeniem poinformowany przez Wykonawcę, że dostęp do Lokalizacji musi zostać zapewniony na żądanie Wykonawcy w celu prawidłowego wykonania prac instalacyjnych.
6.2. Klient zobowiązany jest do zapewnienia, że Lokalizacja jest przygotowana w sposób umożliwiający niezakłócone przeprowadzenie prac oraz że nie występują żadne przeszkody uniemożliwiające zespołowi wykonanie prac „na miejscu”. W szczególności Klient zobowiązany jest do:
6.2.1. zweryfikowania i zapewnienia, że otrzymał wszystkie istotne elementy produktu, w tym kompletne opakowania konstrukcji głównych, pomocniczych oraz wszystkich akcesoriów;
6.2.2. zweryfikowania i zapewnienia, że Produkt jest wolny od wad wizualnych i innych nieprawidłowości;
6.2.3. poinformowania Wykonawcy na piśmie (za pośrednictwem poczty elektronicznej) o rodzaju gleby w Lokalizacji, co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem prac;
6.2.4. zapewnienia, że odległość między faktycznym miejscem realizacji projektu a miejscem instalacji produktu nie przekracza 20 metrów i znajduje się na tym samym poziomie terenu;
6.2.5. zapewnienia, że przejście z płyty produktowej do faktycznej Lokalizacji jest niezakłócone, wolne od przeszkód fizycznych i zapewnia wystarczającą przestrzeń do prowadzenia prac (co najmniej 1 metr, mierzony od najdalszego punktu konstrukcji);
6.2.6. przygotowania betonowej podstawy z wyprzedzeniem, jeżeli produkt ma być na niej instalowany, chyba że strony uzgodnią, iż wykonanie podstawy leży po stronie Wykonawcy; podstawa musi spełniać wymagania techniczne produktu (wymiary itp.) i być zgodna z obowiązującymi krajowymi przepisami budowlanymi;
6.2.7. zapewnienia określonej przez Wykonawcę liczby betonowych płyt o minimalnych wymiarach 400 mm × 400 mm, jeżeli produkt ma być instalowany na regulowanej podstawie z PVC przy użyciu drewnianej podstawy ramowej;
*Nasze doświadczenie pokazuje, że instalacja produktu na regulowanej podstawie z PVC jest stabilna konstrukcyjnie w 98% przypadków. Zaleca się jednak, aby klienci przeprowadzili analizę gleby w celu ustalenia, czy regulowana podstawa z PVC jest odpowiednia dla warunków glebowych. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za związane z tym ryzyko.
6.2.8. zapewnienia, że produkt jest wolny od wad wizualnych i innych nieprawidłowości przed rozpoczęciem instalacji;
6.2.9. zapewnienia dostępu do toalety dla zespołu instalacyjnego przez cały okres trwania prac;
6.2.10. bezpiecznego, nieuszkodzonego i suchego przechowywania opakowania produktu;
6.2.11. uzyskania wszelkich wymaganych pozwoleń niezbędnych do realizacji prac w Lokalizacji (jeśli dotyczy), w szczególności lecz nie wyłącznie pozwoleń na budowę w przypadku produktów wytwarzanych na miejscu;
6.2.12. zapewnienia rusztowania, jeżeli produkt ma być instalowany na wysokości powyżej 4 metrów;
6.2.13. uwzględnienia, że inne czynniki – w tym wymogi bezpieczeństwa – mogą wpływać na złożoność prac i prowadzić do konieczności wydłużenia czasu instalacji;
6.2.14. zapewnienia, że paczki z produktem nie będą układane jedna na drugiej.
6.3. W przypadku wystąpienia przeszkód, o których mowa w punkcie 6.2, Klient zobowiązany jest do uprzedniego poinformowania Wykonawcy o ich istnieniu oraz do pokrycia wszelkich dodatkowych kosztów poniesionych przez Wykonawcę w związku z ich usunięciem. Koszty te będą naliczane na podstawie rzeczywistego dodatkowego czasu wymaganego do pokonania przeszkody i wynoszą 1 000 EUR za każdy dzień roboczy opóźnienia.
6.4. Jeżeli Zespół instalacyjny nie może rozpocząć lub kontynuować prac z powodu nieujawnionych przeszkód, za które odpowiedzialność ponosi Klient, a Klient odrzuci zaproponowane przez Kierownika Sprzedaży lub Zespół rozwiązanie, Klient może zostać zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów w wysokości co najmniej 1 400 EUR tytułem ponownego przyjazdu Wykonawcy na Lokalizację i wznowienia prac.
6.5. W przypadku gdy panujące warunki budowlane – takie jak pogoda, stan powierzchni do obróbki i/lub czynniki związane z pracami malarskimi – uniemożliwiają postęp prac i wymagają ponownej wizyty zespołu w celu ich dokończenia, Wykonawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego anulowania dalszych prac związanych z obróbką i/lub malowaniem oraz do naliczenia odszkodowania odpowiadającego wartości niewykonanych prac.
6.6. W przypadku nieobecności zespołu instalacyjnego w Lokalizacji (poza godzinami pracy lub w dni wolne od pracy), Klient ponosi odpowiedzialność za zabezpieczenie wszystkich pozostawionych na miejscu przedmiotów, sprzętu oraz wykonanych prac, a także za wszelkie przypadkowe uszkodzenia lub straty, jakie mogą wystąpić. Odpowiedzialność ta ciąży na Kliencie do momentu formalnego odbioru i akceptacji prac zgodnie z postanowieniami punktu 7.
6.7. W przypadku wystąpienia problemów, o których mowa w punktach 6.2.1 i/lub 6.2.2, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Wykonawcy, jednak nie później niż 48 godzin przed ustaloną datą rozpoczęcia prac. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje odpowiedzialnością Klienta za wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez Wykonawcę w związku z opóźnieniem wynikającym z braku takiej informacji.
6.8. Cena ma zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy zamówienie instalacyjne obejmuje montaż drewnianej ramy nośnej (bazy) na metalowych słupkach, a grunt w Lokalizacji jest miękki. Jeżeli warunki gruntowe okażą się odmienne – w szczególności w przypadku gruntu twardego (np. kamień, żwir lub materiały o podobnych właściwościach) – strony powinny uprzednio uzgodnić podwyższenie ceny za wykonanie prac. Nowa cena zostanie w takim przypadku ustalona indywidualnie w drodze negocjacji.
6.9. Jeżeli Klient zażąda od Wykonawcy wykonania prac niezgodnych z zaleceniami technicznymi lub instrukcjami Wykonawcy, Wykonawca ma prawo wstrzymać realizację prac do czasu otrzymania od Klienta pisemnego potwierdzenia, że przyjmuje on na siebie pełną odpowiedzialność za ryzyko związane z takim działaniem, w tym za ewentualne unieważnienie gwarancji. Potwierdzenie to musi zostać przesłane pocztą elektroniczną.
6.10. Jeżeli Klient nie dostarczy potwierdzenia, o którym mowa w punkcie 6.9, w rozsądnym terminie określonym przez Wykonawcę (nie krótszym niż 1 godzina), Zespół ma prawo opuścić Lokalizację do czasu otrzymania wymaganej zgody. W takim przypadku Klient może zostać obciążony kosztami ponownego przyjazdu i wznowienia prac, których wysokość zostanie ustalona na podstawie rzeczywiście poniesionych kosztów, które mogą wynieść 1 400 EUR.
(7) Zakończenie prac i przekazanie projektu
7.1. Wykonawca powinien zakończyć wszystkie prace w terminie określonym w punkcie 5.4.
7.2. W dniu wyznaczonej Daty ukończenia prac obie strony dokonają wspólnej inspekcji w celu ustalenia, czy prace zostały ukończone i są gotowe do odbioru. Klient ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że inspekcja odbędzie się tego dnia w Lokalizacji. Klient zobowiązany jest poinformować Wykonawcę o wszelkich pracach lub wadach, które – jego zdaniem – wymagają wykonania lub usunięcia przed przekazaniem. Wszelkie zgłoszenia dotyczące prac lub wad muszą zostać przesłane pocztą elektroniczną.
7.3. Jeżeli Klient nie zgłosi żadnych zastrzeżeń dotyczących jakości lub wad wykonanych prac, uznaje się, że prace zostały przez Klienta zaakceptowane z dniem następującym po dacie ukończenia. W przypadku braku zgłoszenia reklamacji do daty ukończenia, przekazanie prac uznaje się za dokonane i potwierdzone przez Klienta.
7.4. Jeżeli Klient odmówi odbioru prac i zgłosi wady, które okażą się nieuzasadnione, Wykonawca zastrzega sobie prawo do jednostronnego przekazania pracy Klientowi, dokumentując ten fakt za pośrednictwem poczty elektronicznej. Takie jednostronne przekazanie wywołuje taki sam skutek prawny jak przekazanie dokonane zgodnie z punktami 7.2 i 7.3, o ile postanowienia dotyczące rozstrzygania sporów określone w punkcie 17.1 nie stanowią inaczej.
7.5. Jeżeli przekazanie prac nie może dojść do skutku z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, prace uznaje się za przekazane najpóźniej w terminie 3 (trzech) dni po dacie ukończenia, o której mowa w punkcie 7.2. o ile Klient nie złoży reklamacji w tym czasie.
7.6. Przekazanie Prac ma następujące konsekwencje:
7.6.1. Z chwilą przekazania Prac, Wykonawca zostaje zwolniony z odpowiedzialności za jakiekolwiek dodatkowe koszty związane z jej wykonaniem;
7.6.2. Niezależnie od postanowień punktu 6.6 niniejszych Ogólnych Warunków, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Pracy przechodzi na Klienta;
7.6.3. Po dokonaniu przekazania, Wykonawca nie jest zobowiązany do uwzględniania jakichkolwiek roszczeń Klienta dotyczących Pracy, które nie zostały zgłoszone w momencie jej przekazania, z wyjątkiem roszczeń z tytułu wad ujawnionych w okresie obowiązywania gwarancji.
7.7. Po zakończeniu montażu, materiały opakowaniowe (w tym folia plastikowa), pozostałości drewna oraz palety pozostają na terenie Lokalizacji. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za ich usunięcie oraz utylizację. Podstawowe prace porządkowe w obrębie wnętrza Produktu oraz bezpośredniego otoczenia Lokalizacji są objęte Ceną Pracy i realizowane przez Zespół.
(8) Obowiązki
8.1. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania pracy w sposób profesjonalny i oparty na współpracy z Klientem.
8.2. Klient rozumie i przyjmuje do wiadomości, że Wykonawca ma prawo do odrzucenia wszelkich roszczeń pieniężnych lub żądań wynikających z opóźnień (w tym utraty zysków, kosztów, strat lub innych szkód na rzecz klienta) dotyczących przybycia Zespołu w celu rozpoczęcia pracy i/lub opóźnień w Dacie ukończenia.
8.3. Zespół nie ponosi odpowiedzialności za obrażenia osób trzecich, które wejdą na teren budowy bez zgody Wykonawcy. Nieprzestrzeganie tego warunku może skutkować podjęciem przez Wykonawcę decyzji o wstrzymaniu prac.
8.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w mieniu Klienta niezwiązane z projektem, spowodowane zaniedbaniem ze strony Wykonawcy.
8.5. Obowiązki Klienta wynikające z niniejszych Ogólnych Warunków pozostają bez uszczerbku dla innych zobowiązań wynikających z zawartej Umowy lub Zlecenia Instalacji.
(9) Gwarancja
9.1. Aby zapewnić stabilność konstrukcyjną produktów (budynków) zainstalowanych przez wykonawcę, Wykonawca udziela Klientowi pięcioletniej gwarancji stabilności konstrukcyjnej. Gwarancja stabilności strukturalnej oznacza, że produkt (konstrukcja) pozostaje mocny i solidny.
9.2. Warunki gwarancji na prace objęte są zasadami wynikającymi z prawa budowlanego w danym kraju.
9.3. Odpowiedzialność Wykonawcy obejmuje wyłącznie wady, które wystąpią w okresie gwarancyjnym określonym w umowie, począwszy od daty przekazania pracy.
9.4. Wady powstałe w okresie gwarancji muszą zostać zgłoszone Wykonawcy niezwłocznie po ich wystąpieniu i nie później niż 14 dni po upływie okresu odpowiedzialności za wady. W zgłoszeniu należy opisać sposób ujawnienia się wady. Klient musi dostarczyć wszystkie zdjęcia wymagane przez Wykonawcę w celu uzasadnienia roszczenia.
9.5. Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Wykonawcy o wszelkich zauważonych wadach, które mogą prowadzić do uszkodzenia konstrukcji, w szczególności naruszenia stabilności strukturalnej materiałów budowlanych. W przypadku niewywiązania się z powyższego obowiązku, Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody, których można było uniknąć w razie terminowego zgłoszenia.
9.6. Jeżeli Klient nie zgłosi wad w sposób i w terminie określonym w punkcie 9.4, Klient traci prawo do żądania usunięcia wad, bez uchybienia ogólnym przepisom dotyczącym zgodności towaru z umową.
9.7. Okres gwarancji na techniczne części naprawcze nie może zostać przedłużony.
9.8. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku okoliczności zaistniałych po przekazaniu, w tym między innymi:
9.8.1. Warunki eksploatacji niezgodne z warunkami ogólnymi;
9.8.2. Niewłaściwe użytkowanie lub niewłaściwa konserwacja przez klienta lub osoby trzecie;
9.8.3. Nieodpowiednie przechowywanie przez klienta lub osoby trzecie;
9.8.4. Usunięcie usterki przez klienta lub osoby trzecie;
9.8.5. Zmiany dokonane przez klienta lub osoby trzecie bez zgody wykonawcy;
9.8.6. Normalne zużycie;
9.8.7. Zdarzenie opisane w punkcie 6.9;
9.8.8. Inne okoliczności lub działania, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
9.9. Aby zapewnić ważność gwarancji, o której mowa w punkcie 9.1, Klient musi podjąć wszelkie niezbędne środki w celu właściwej konserwacji produktu, w tym ochrony przed wpływami zewnętrznymi (regularna impregnacja, odpowiednia wentylacja itp.).
9.10. Odpowiedzialność Wykonawcy nie obejmuje wad spowodowanych błędami lub pominięciami w dokumentach, materiałach lub pracach dostarczonych lub wykonanych przez Klienta.
9.11. Jeżeli Klient zgłosi wadę (zob. punkt 9.4), ale wada, za którą odpowiedzialność ponosi wykonawca, nie występuje, wykonawca ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z inspekcją. Minimalna rekompensata dla wykonawcy wynosi 1 400 euro za przyjazd zespołu na miejsce inspekcji.
(10) Poufność
10.1. Żadna ze stron nie będzie wykorzystywać ani ujawniać stronom trzecim jakichkolwiek informacji technicznych lub biznesowych drugiej strony, które druga strona określiła jako poufne lub wyraźnie oznaczyła jako poufne, chyba że takie informacje zostaną udostępnione publicznie przez stronę trzecią bez winy strony otrzymującej.
10.2. Zobowiązanie do zachowania poufności nie ma jednak zastosowania do wykorzystania lub ujawnienia, które są wymagane do wypełnienia przez odbiorcę jego zobowiązań wynikających z niniejszych ogólnych warunków lub do wykonania lub utrzymania pracy.
10.3. Jeśli jedna ze stron naruszy punkt 10.1, musi zrekompensować drugiej stronie szkodę spowodowaną naruszeniem.
(11) Siła wyższa
11.1. Siła wyższa obejmuje następujące okoliczności, gdy utrudniają one lub czynią nieracjonalnym wykonanie prac: spory pracownicze i inne okoliczności pozostające poza kontrolą stron, takie jak pożary, trzęsienia ziemi, osunięcia ziemi, burze, powodzie i inne klęski żywiołowe, wojny, wojny domowe, powstania, rewolucje, niepokoje, władza wojskowa lub uzurpowana, powstania, wojny domowe lub niepokoje mające wpływ na kraj, w którym znajduje się strona, lub kraje, do których dostawy muszą zostać wysłane, konfiskaty, ograniczenia walutowe i handlowe, niepokoje i zamieszki, wąskie gardła transportowe, ogólne niedobory materiałów, ograniczenia w korzystaniu z energii elektrycznej oraz wszelkie wady lub opóźnienia spowodowane zadaniami podwykonawców.
11.2. Strona, która chce powołać się na siłę wyższą, musi powiadomić drugą stronę nie później niż 14 dni po wystąpieniu zdarzenia. Jeśli strona nie dostarczy powiadomienia w tym terminie, nie będzie uprawniona do powołania się na siłę wyższą w okresie poprzedzającym powiadomienie.
11.3. Jeśli siła wyższa trwa przez 180 dni lub jest oczywiste, że będzie trwać przez 180 dni, każda ze stron może rozwiązać umowę, powiadamiając o tym drugą stronę.
(12) Ograniczenie odpowiedzialności
12.1. Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności wobec drugiej strony za bezpośrednie lub pośrednie straty lub szkody, niezależnie od tego, czy wynikają one z niniejszych ogólnych warunków, z czynu niedozwolonego (w tym zaniedbania), czy w inny sposób, takie jak, bez ograniczeń, utracone zyski, utrata możliwości użytkowania lub produkcji, utrata danych i naruszenie umowy. Niniejsze ograniczenie odpowiedzialności nie ma zastosowania w przypadkach, gdy szkoda została spowodowana umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa.
(13) Język
13.1. Językiem obowiązującym dla niniejszego Regulaminu jest język, w którym go sporządzono. O ile nie uzgodniono inaczej, wszelkie dyskusje, negocjacje, komunikacja i procedury między stronami, a także wszelkie dokumenty dostarczone przez stronę zgodnie z niniejszymi ogólnymi warunkami, będą prowadzone w języku tego Regulaminu.
(14) Spory, prawo właściwe
14.1. Wszelkie spory wynikające z lub w związku z niniejszymi warunkami ogólnymi lub pracami będą rozstrzygane - w przypadku Klientów niebędących konsumentami - przed sądem właściwym dla siedziby Pineca PL, natomiast w przypadku Klientów będących konsumentami zastosowanie mają ogólne przepisy prawa polskiego.
14.2. Niniejsze ogólne zasady i warunki podlegają prawu kraju lub jurysdykcji, w której siedzibę ma wykonawca.
Załączniki:
- Opis usług,
- Protokół przekazania Prac.
Załącznik 1 - Opis usług
Następujące usługi są wliczone w cenę montażu:
- Podróż na miejsce Lokalizacji i z powrotem
- Przenoszenie zestawu budowlanego i niezbędnych narzędzi na odległość maksymalnie 15 metrów od fundamentu
- Przygotowanie terenu, instalacja bariery z taśmą ograniczającą w razie potrzeby (rusztowanie i instalacja nie są wliczone w cenę)
- Kontrola i sortowanie komponentów zgodnie z instrukcjami montażu
- Kontrola fundamentów pod kątem zgodności
- Instalacja bariery przeciwwilgociowej na całym fundamencie (np. Katja Bahn, folia Fortex)
- Kotwienie belek podkonstrukcji do fundamentu (jeśli wchodzi w skład zestawu)
- Montaż podstawowej konstrukcji (ściany, podłoga pośrednia, jeśli dwupiętrowa, szczyt dachu, krokwie dachowe)
- Izolacja ścian
- Układanie płyt dachowych
- Montaż belek drewnianych do izolacji dachu
- Izolacja dachu
- Montaż okien, drzwi zewnętrznych i świetlików dachowych
- Drzwi wewnętrzne
- Montaż elementów okładzinowych (listwy przypodłogowe, listwy wykończeniowe, deski czołowe)
- Pobieżne czyszczenie wnętrza (utylizacja materiałów opakowaniowych (folia plastikowa), resztek drewna i palet nie jest wliczona w cenę)
Załącznik 2 - Protokół przekazania Prac
Odbiory częściowe Pracy:
1. Odbiór częściowy po zakończeniu budowy konstrukcji szkieletowej
• Odbiór jest przeprowadzany bez usterek
• Odbiór jest przeprowadzany z następującymi wadami:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Odbiór został odrzucony z następującego powodu:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Nowa data odbioru na ………………………………………….
(Koszty ponosi wykonawca)
2. Odbiór częściowy po wykonaniu pokrycia dachowego i montażu okien
• Odbiór jest przeprowadzony bez usterek:
• Odbiór jest przeprowadzany z następującymi usterkami:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Odbiór został odrzucony z następującego powodu:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Nowa data odbioru na .........................................................
(Koszty ponosi wykonawca)
Odbiór końcowy po zakończeniu prac wykończeniowych:
• Odbiór przeprowadza się bez usterek
• Odbiór jest przeprowadzany z następującymi wadami:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Odbiór został odrzucony z następującego powodu:
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
• Nowa data odbioru na .........................................................
(Koszty ponosi wykonawca)
Za Klienta Za wykonawcę
Miejsce: ................................... Miejsce: ...................................
Data: ....................................... Data: .......................................
Podpis: ................................... Podpis: ...................................
Aby zamówienie było ważne, należy potwierdzić akceptację Ogólnych Warunków, odpowiadając na tę wiadomość e-mail słowami "Potwierdzam i akceptuję Ogólne Warunki".
W celu zapewnienia sprawnego i efektywnego kosztowo przebiegu montażu Produktu, Klient zobowiązany jest do:
- przesłania Wykonawcy aktualnego zdjęcia fundamentu lub miejsca instalacji;
- upewnienia się, że palety z Produktem nie zostaną rozładowane bezpośrednio na fundamencie lub miejscu instalacji, ani nie będą ustawione jedna na drugiej;
- sprawdzenia kompletności dostawy, tj. czy wszystkie elementy zamówienia – w szczególności główne palety z Produktem oraz akcesoria – zostały dostarczone;
- zapewnienia co najmniej 1 metra wolnej przestrzeni wokół obiektu budowlanego celem umożliwienia swobodnej pracy Zespołu;
- usunięcia wszelkich przeszkód mogących utrudniać lub opóźniać przebieg prac instalacyjnych.
Nieprzestrzeganie powyższych warunków może skutkować opóźnieniami podczas montażu i wzrostem ceny montażu.
________________________________________
[Miejsce, data]
________________________________________
(Podpis klienta)
________________________________________
(Podpis wykonawcy)
Protokół odbioru:
Projekt budowlany: .........................................
Protokół odbioru z dnia: ..................................
Wystawca: .......................................................
Klient: ..............................................................
Wykonawca: ...................................................
Uczestnicy: .....................................................
§ 9 Inspekcja i skargi
Klient zobowiązany jest do niezwłocznego sprawdzenia Produktu w momencie dostawy. Wszelkie wady, uszkodzenia lub braki ilościowe muszą zostać zgłoszone Pineca PL w terminie nie dłuższym niż 10 (dziesięć) dni od daty dostawy. W przypadku zasadnej reklamacji Pineca PL zobowiązuje się naprawić części, dostarczyć je ponownie lub, w porozumieniu z Klientem, zapewnić zwrot kosztów. Reklamacje nie uchybiają obowiązkowi zapłaty ceny i nie dają Klientowi prawa do żądania zwrotu kosztów za szkody następcze.
§ 10 Gwarancja na wady materiałowe, rękojmia
(1) Pineca PL ponosi odpowiedzialność za wady materiałowe zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi, w szczególności wskazanymi w Rozdziale 5a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz odpowiednimi przepisami kodeksu cywilnego.
(2) Wszelkie gwarancje sprzedawcy udzielane przez nas na określone produkty lub gwarancje producenta udzielane przez producentów określonych produktów stanowią uzupełnienie roszczeń z tytułu wad materialnych lub prawnych, o których mowa w pkt. 1 powyżej. Szczegóły dotyczące zakresu takich gwarancji są określone w warunkach gwarancji, jak wskazano w §11.
(3) Jeżeli Klient nie wskaże jednoznacznie kierunku otwierania okien lub drzwi zewnętrznych przed realizacją zamówienia, Pineca PL zastrzega sobie prawo do samodzielnego określenia tych parametrów, o ile nie wpływa to na zgodność Produktu z umową.
W przypadku braku zgodności dostarczonego Produktu z umową, Klient ma prawo żądać jego naprawy lub wymiany. Pineca PL może dokonać wyboru świadczenia, także jeżeli żądanie Klienta jest niemożliwe do spełnienia lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami.
Ograniczenia odpowiedzialności oraz skrócone terminy nie mają zastosowania do roszczeń wynikających ze szkód spowodowanych przez Pineca PL, jej przedstawicieli ustawowych lub osoby działające w jej imieniu.
Drewno jest produktem naturalnym; należy zawsze brać pod uwagę jego nieodłączne właściwości, odmiany i cechy. W szczególności kupujący musi wziąć pod uwagę jego właściwości biologiczne, fizyczne i chemiczne przy zakupie i użytkowaniu. Zakres naturalnych kolorów, tekstur i innych różnic w obrębie gatunku drewna jest częścią naturalnych cech produktu i nie stanowi podstawy do reklamacji lub odpowiedzialności. W zależności od temperatury mogą wystąpić zmiany wymiarów do 5%.
§ 11 Gwarancja
Niezależnie od ustawowych uprawnień przysługujących Klientowi, w szczególności z tytułu braku zgodności towaru z umową, Pineca PL udziela gwarancji, że oferowane produkty są wolne od wad materiałowych, produkcyjnych i konstrukcyjnych. Gwarancja nie obejmuje naturalnych cech materiałów, takich jak deformacje, pęknięcia, rysy czy inne zmiany wynikające z właściwości naturalnych drewna. Za podstawę oceny wad objętych gwarancją uznaje się stan wiedzy technicznej i technologicznej obowiązujący w chwili produkcji. Roszczenia dotyczące wymiany, szkód następczych lub z tytułu odpowiedzialności za produkt przysługują Klientowi wyłącznie w zakresie wynikającym z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Niniejsza gwarancja obowiązuje przez okres 5 lat od daty zakupu dla klientów prywatnych w przypadku budynków ogrodowych o powierzchni do 20 m², w przypadku budynków ogrodowych o powierzchni większej niż 20 m² przez okres 10 lat, w przypadku drzwi i okien Pineca PL przez okres 2 lat, a w przypadku akcesoriów elektronicznych Pineca PL przez okres 1 roku.
Świadczenia gwarancyjne nie powodują przedłużenia ani ponownego rozpoczęcia biegu okresu gwarancji. W szczególności naprawa lub wymiana Produktu nie wpływa na pierwotny termin obowiązywania gwarancji.
Klient może dochodzić swoich roszczeń z tytułu niniejszej gwarancji poprzez złożenie pisemnego zgłoszenia wady do Pineca PL w okresie obowiązywania gwarancji, nie później jednak niż w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym wada została zauważona lub przy zachowaniu należytej staranności powinna była zostać zauważona. Warunkiem skorzystania z gwarancji jest wcześniejsze uregulowanie przez Klienta należności za Produkt.
Gwarancja ogranicza się do wymiany wadliwej części lub elementu. Obejmuje ona wyłącznie wymianę lub naprawę wadliwych części lub materiałów, które zostały zwrócone przez kupującego ("Bring-In Service").
Aby niniejsza gwarancja była ważna, należy przeprowadzić prawidłową instalację i konserwację zgodnie z instrukcją obsługi i uznanymi normami technicznymi (np. przez wykwalifikowaną firmę lub autoryzowaną firmę specjalistyczną), a także przestrzegać instrukcji obsługi i używać produktów zgodnie z wytycznymi technicznymi i instrukcjami dotyczącymi pielęgnacji Pineca PL. Towary dostarczane na paletach muszą być przechowywane w suchym miejscu lub pod zadaszeniem, a montaż musi nastąpić w ciągu 6 miesięcy od daty dostawy. Biorąc pod uwagę naturalny charakter drewna, mogą występować drobne pęknięcia lub zarysowania. Takie cechy nie stanowią podstawy do roszczeń gwarancyjnych, chyba że prowadzą do naruszenia stabilności konstrukcji.
Gwarancja, o której mowa w § 11, nie obejmuje w szczególności:
- wymiany materiałów eksploatacyjnych;
- uszkodzeń lub wad wynikających z niewłaściwego, niezgodnego z przeznaczeniem lub nieostrożnego użytkowania Produktu;
- nieprawidłowego działania akcesoriów, w tym w szczególności przewodów zasilających, jeżeli nie zostały one zamontowane lub użytkowane zgodnie z instrukcją;
- wad i ich skutków powstałych w wyniku użytkowania niezgodnego z instrukcją obsługi lub wbrew zaleceniom technicznym;
- uszkodzeń spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, w tym w szczególności: burzami, uderzeniami mechanicznymi, pożarami, wyładowaniami atmosferycznymi, mrozem, powodziami lub innymi klęskami żywiołowymi;
- szkód wynikających z nieprzestrzegania warunków dotyczących przechowywania, instalacji, eksploatacji lub rutynowej konserwacji Produktu;
- usterek powstałych na skutek zastosowania wadliwych lub nieodpowiednio przygotowanych fundamentów.
Dostarczamy drewno nieobrobione. Drewno musi zostać poddane obróbce, tj. pomalowane, nie później niż 2 tygodnie po montażu. Należy pamiętać, że kolor drewna musi być pokryty powłoką kryjącą. Grubość mokrej powłoki powinna wynosić co najmniej 170-180 µm.
Gwarancja nie obejmuje szkód powstałych na skutek rozwoju pleśni, jeżeli w budynku nie była utrzymywana względna wilgotność powietrza na poziomie 50% lub niższym. Brak odpowiedniej cyrkulacji powietrza w konstrukcjach drewnianych może sprzyjać powstawaniu pleśni; z tego względu Klient zobowiązany jest do zapewnienia właściwej wentylacji wewnątrz budynku. W szczególności domy wyposażone w izolację wymagają intensywniejszej wentylacji ze względu na zwiększoną szczelność przegród budowlanych. Zaleca się utrzymywanie niskiej wilgotności powietrza wewnętrznego oraz, w razie potrzeby, zastosowanie systemów wymiany powietrza (np. nawiewników lub rekuperatorów). Niedozwolone jest malowanie lub zabezpieczanie desek przy ich zawilgoceniu, w tym w przypadku zawilgocenia wynikającego z wilgoci zawartej w strukturze drewna.
Jako pokrycia dachowe oferujemy gonty bitumiczne, blachę trapezową i membrany bitumiczne. Nasze dachy dla niektórych modeli są zaprojektowane na maksymalne obciążenie śniegiem do 65 kg/m², pod warunkiem, że pokrycie dachu nie przekracza 20 kg/m². W przypadku korzystania z własnych materiałów dachowych należy stosować lekkie materiały, takie jak arkusze metalu lub blacha trapezowa. Jeśli mieszkasz w regionie górskim lub planujesz użyć dachówek ceramicznych, zdecydowanie zalecamy sprawdzenie wymaganego obciążenia dachu za pomocą obliczeń statycznych. W przeciwnym razie nie ponosimy odpowiedzialności za stabilność dachu.
Klasa odporności ogniowej: Nasze produkty z bali o grubości ścian co najmniej 44 mm mogą spełniać klasę odporności ogniowej F30 po dostosowaniu konstrukcji dachu. W tym celu deski dachowe muszą mieć grubość co najmniej 34 mm, a krokwie muszą mieć szerokość i wysokość co najmniej 75 mm x 190 mm.
§ 12 Odpowiedzialność
(1) Odpowiedzialność Pineca PL za szkody jest wyłączona, z wyjątkiem roszczeń z tytułu uszkodzenia ciała, zdrowia lub życia, jak również roszczeń wynikających z naruszenia istotnych obowiązków umownych, a także odpowiedzialności za szkody spowodowane umyślnym działaniem lub rażącym niedbalstwem Pineca PL, jej przedstawicieli ustawowych lub osób działających w jej imieniu. Istotne obowiązki umowne to takie, których spełnienie jest niezbędne do osiągnięcia celu umowy.
(2) W przypadku naruszenia istotnych zobowiązań umownych Pineca PL ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody typowe i możliwe do przewidzenia w ramach umowy, jeżeli zostały one spowodowane zwykłym zaniedbaniem. Nie dotyczy to roszczeń odszkodowawczych wynikających z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu.
(3) Powyższe ograniczenia odpowiedzialności mają zastosowanie również do przedstawicieli ustawowych i osób działających w imieniu Pineca PL, jeżeli roszczenia kierowane są bezpośrednio wobec nich.
(4) Wszelkie roszczenia Klienta wobec Pineca PL, które nie zostały zgłoszone w terminie 1 roku od ich powstania, ulegają przedawnieniu, chyba że obowiązujące przepisy przewidują dłuższy termin.
(5) Przepisy dotyczące odpowiedzialności za produkt niebezpieczny nie doznają uszerbku z tytułu zapisów Regulaminu.
(6) Pineca PL nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia eksploatacyjne. Pineca PL dostarcza produkty wyłącznie do użytku domowego i prywatnego. W przypadku korzystania z produktów do celów komercyjnych, biznesowych lub odsprzedaży, nie ponosimy odpowiedzialności za utracone zyski, straty biznesowe, przerwy w działalności lub utratę możliwości biznesowych.
§ 13 Prawo do odstąpienia od umowy
Umowa zawarta pomiędzy Pineca PL a Klientem za pośrednictwem strony internetowej lub poczty elektronicznej stanowi umowę zawieraną na odległość w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
Kupujący będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego oraz art. 7aa ustawy o prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość na zasadach określonych w art. 27–38 ustawy o prawach konsumenta, w pozostałych przypadkach stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.
Klient otrzyma formularz odstąpienia od umowy, z którego może skorzystać w celu realizacji swojego prawa, zgodnie z art. 30 ustawy o prawach konsumenta.
W przypadku większości produktów zakupionych za pośrednictwem strony internetowej mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia towaru, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ustawie o prawach konsumenta.
Termin do odstąpienia od umowy wynosi 14 dni i liczony jest od dnia, w którym Państwo lub wskazana przez Państwa osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie rzeczy, chyba że zachodzi jedna z poniższych sytuacji:
– Jeżeli zamówienie obejmuje kilka rzeczy dostarczanych osobno, partiami lub w częściach, termin 14 dni liczony jest od dnia otrzymania ostatniej rzeczy, partii lub części;
– Jeżeli dostarczanie towarów ma charakter regularny przez określony czas (np. subskrypcja), termin 14 dni liczony jest od dnia otrzymania pierwszej z rzeczy.
Istnieją jednak wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy: koszty dostawy, treści cyfrowe lub produkty wykonane na zamówienie są wyłączone z możliwości odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, zwracamy koszty dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszej oferowanej przez nas metodzie dostawy, zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumenta
Ważne: Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do niektórych kategorii towarów i usług, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta. W szczególności, odstąpienie od umowy nie jest możliwe w przypadku:
- towarów wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia;
- usług, jeżeli zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu na odstąpienie;
- kosztów dostawy poniesionych ponad najtańszy oferowany sposób dostarczenia rzeczy, które nie podlegają zwrotowi.
- w odniesieniu do produktów wykonanych zgodnie z dokumentacją WT2021, produktów wytwarzanych na indywidualne zamówienie, projektowanych indywidualnie lub spersonalizowanych – w szczególności lecz nie wyłącznie tych, które zostały wykonane zgodnie ze specyfikacją Klienta, zaprojektowane lub wyprodukowane jako jednorazowe egzemplarze i które nie nadają się do dalszej odsprzedaży;
- produktów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi przedmiotami.
Pineca PL zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w zakresie niezrealizowanej części dostawy lub wykonania usług, jeżeli zaistnieją ważne przyczyny uzasadniające takie odstąpienie. W szczególności dotyczy to następujących sytuacji:
– gdy wykonanie umowy staje się niemożliwe z powodu działania siły wyższej lub innych okoliczności niezależnych od Pineca PL;
– w przypadku istotnych wahań cen na światowym rynku drewna, skutkujących odchyleniem cen surowca – uznaje się, że nastąpiło istotne odchylenie, jeżeli cena drewna wzrośnie o więcej niż 15% pomiędzy datą złożenia zamówienia a rozpoczęciem produkcji. W takiej sytuacji, zgodnie z art. 357¹ Kodeksu cywilnego, strona może żądać zmiany warunków umowy z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków. W razie braku porozumienia co do zmiany umowy, każda ze stron ma prawo do jej jednostronnego rozwiązania (odstąpienia);
– gdy istnieją uzasadnione wątpliwości co do zdolności Klienta do terminowego uregulowania płatności;
– gdy Klient żąda świadczeń przekraczających ustawowy obowiązek Pineca PL w zakresie usunięcia wad Produktu;
– gdy Klient dokonuje samodzielnych napraw w ramach reklamacji i żąda zwrotu kosztów przekraczających te, które poniosłaby Pineca PL przy własnym działaniu naprawczym;
– gdy Klient narusza postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków lub zawartej umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy z uzasadnionych powodów, Klientowi nie przysługuje roszczenie o odszkodowanie ani inne świadczenie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Pineca PL.
§ 14 Zwroty
Zwracane produkty muszą być w dobrym stanie i w oryginalnym opakowaniu. Należy upewnić się, że wszystkie poszczególne części są odpowiednio zapakowane, aby uniknąć ich uszkodzenia lub utraty podczas transportu. Niektóre produkty nie mogą być odesłane zwykłą pocztą ze względu na charakter (np: z uwagi na duży gabaryt, wagę).
Opakowanie produktu jest wodoodporne. Jednak po rozpakowaniu produktu wszystkie części muszą być chronione przed deszczem i wodą. Jeśli ta zasada nie jest przestrzegana, produkt nie może zostać przyjęty do zwrotu (w przypadku anulowania zamówienia).
W przypadku, gdy zwracany Produkt nosi ślady użytkowania wykraczającego poza niezbędne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, Pineca PL zastrzega sobie prawo do stosownego obniżenia kwoty zwrotu, odzwierciedlającego zmniejszenie wartości Produktu, zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta. W szczególności dotyczy to uszkodzeń wynikających z użycia środków chemicznych, farb, zmian konstrukcyjnych lub innych ingerencji nieobjętych warunkami gwarancji.
W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru i jest odpowiedzialny za przesyłkę zwrotną. Sprzedawca informuje Klienta o przewidywanych kosztach zwrotu przed złożeniem zamówienia.
Adres zwrotny to: Graiciuno 20B, Wilno, Didneriai 02244 (Litwa), gdzie zwrócone towary zostaną sprawdzone przez Sprzedawcę.
Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w odniesieniu do Produktów wykonanych według jego specyfikacji lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym produktów zaprojektowanych, skonfigurowanych lub wyprodukowanych na zamówienie Klienta.
Niezależnie od ustawowego prawa odstąpienia, Pineca PL umożliwia Klientowi bezpłatne anulowanie zamówienia (odstąpienia) w terminie do 8 tygodni od dnia jego złożenia, pod warunkiem że do tego momentu nie zostały rozpoczęte żadne płatne usługi związane z realizacją zamówienia.
§ 15 Rozstrzyganie sporów
Komisja Europejska zapewnia platformę internetowego rozstrzygania sporów (ODR), do której można uzyskać dostęp pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr. Nasz adres e-mail można znaleźć w stopce redakcyjnej.
§ 16 Kontakt
Klienci mogą skontaktować się z naszym działem obsługi klienta w następujący sposób:
- Poprzez formularz kontaktowy na stronie www.pineca.pl
- Pocztą elektroniczną na adres [email protected]
- Telefonicznie: +48614236031
Nasi konsultantci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 13:00 i od 14:00 do 17:00.
§ 17 Prawa autorskie
Pineca PL jest właścicielem praw autorskich do wszystkich zdjęć, filmów i tekstów opublikowanych na stronie internetowej. Wykorzystywanie zdjęć, filmów i tekstów bez wyraźnej zgody Pineca PL jest zabronione.
§ 18 Informacja o ochronie prywatności i świadczeniu usług drogą elektroniczną
(1) Pineca PL gromadzi, przetwarza i wykorzystuje dane osobowe, w szczególności dane kontaktowe klientów, w celu realizacji zamówień, w tym adres e-mail, jeśli został podany. W przypadku kontroli kredytowej Pineca PL może uzyskać informacje (np. tak zwaną ocenę kredytową) od zewnętrznych dostawców usług, aby pomóc w podejmowaniu decyzji i może oprzeć metodę płatności na tych informacjach. Informacje te mogą również obejmować szczegóły dotyczące adresu Klienta.
(2) Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na udostępnieniu funkcjonalności strony internetowej, umożliwiającej zapoznanie się z ofertą oraz złożenie zamówienia bez konieczności rejestracji konta użytkownika.
(3) W celu korzystania ze strony internetowej i złożenia zamówienia konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet, smartfon),
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- aktualna wersja przeglądarki internetowej umożliwiająca obsługę plików Cookies i JavaScript.
(4) Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Klienta ze strony internetowej i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia korzystania z niej (np. zamknięcia przeglądarki lub rezygnacji z zakupu).
(5) Klient zobowiązany jest do korzystania ze strony internetowej w sposób zgodny z przepisami prawa, oraz niniejszym Regulaminem, a w szczególności do nieumieszczania treści o charakterze bezprawnym oraz do podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
(6) Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną można składać na adres e-mail: [email protected]. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikacyjne Klienta, opis problemu oraz datę jego wystąpienia. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania i przekaże odpowiedź na podany przez Klienta adres e-mail.
§ 19 Postanowienia końcowe
(1) Umowy pomiędzy Pineca PL a klientami podlegają prawu polskiemu, z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Przepisy ustawowe dotyczące ograniczenia wyboru prawa i stosowania przepisów bezwzględnie obowiązujących, w szczególności przepisów kraju, w którym Klient jako konsument ma miejsce zwykłego pobytu, pozostają nienaruszone.
(2) Jeżeli Klientem jest przedsiębiorca, osoba prawna lub fundusz celowy utworzony na mocy prawa publicznego, sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających ze stosunku umownego między Klientem a Pineca PL jest sąd właściwy miejscowo dla siedziby Pineca PL.
(3) Umowa pozostaje wiążąca nawet w przypadku, gdy poszczególne jej postanowienia okażą się nieważne lub nieskuteczne. W miejsce nieważnych lub nieskutecznych postanowień zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa. Jeżeli jednak kontynuowanie umowy na takich zasadach powodowałoby rażącą niedogodność dla jednej ze stron, umowa może zostać uznana za nieważną w całości.
(4) Klient przyjmuje do wiadomości, że proces produkcji Produktu rozpoczyna się na około jeden miesiąc przed planowanym terminem dostawy. Jeżeli pomiędzy datą potwierdzenia zamówienia przez Klienta a uzgodnionym terminem dostawy nastąpi wzrost kosztu Produktu o więcej niż 15%, Sprzedawca ma prawo odpowiednio podnieść cenę Produktu. W takim przypadku Klient, po otrzymaniu informacji o nowej cenie, może:
a) zaakceptować zamówienie po nowej, skorygowanej cenie, albo
b) anulować zamówienie, odstąpić od umowy i otrzymać zwrot uiszczonej zaliczki w pełnej wysokości.
Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że ewentualne odstąpienie od zamówienia w związku ze wzrostem ceny Produktu wynika z niezależnych od Sprzedawcy uwarunkowań rynkowych i nie stanowi podstawy do dochodzenia wobec Pineca PL jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ani innych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.